DAP Taja RM15 juta Untuk Bina Sekolah Agama Milik IKRAM



Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng hari ini mengumumkan rancangan pembesaran Pusat Pendidikan Al- Itqan di Teluk Kumbar bernilai RM15 juta. Lim berkata, projek yang melibatkan para pelajar sekolah rendah dan menengah itu adalah langkah yang tepat pada masanya, sejajar bulan suci Ramadhan.

Tahukah anda bahawa Pusat Pendidikan Al-Itqan adalah milik IKRAM. Dulunya JIM atau IRC. IKRAM ini terbabit cuba menguasai PAS. Mereka menghuru-hara PAS bila cuba membuat Jamaah dalam Jamaah. Bila operasi mereka tak berjaya menguasai PAS dalam Muktamar 2015 atas kesedaran ahli PAS yang tidak lagi mengundi mereka. Mereka keluar ramai-ramai membina Parti AMANAH @ PAN yang berkiblatkan DAP.

Tujuan mereka adalah cuba mengambil alih semua yang PAS buat termasuk aset PAS seperti bangunan dan sebagainya. Mereka buat PASTI, Mereka Buat UNIT AMAL, Mereka buat NISA'. Mereka buat akhbar sendiri.

Mereka masuk dalam PAS untuk mendapatkan semua kepentingan bagi merangka parti baru untuk MELUMPUH dan MEMATIKAN Pas.

Itu kerja jahat puak IKRAM.

Selepas dapat peruntukkan RM15 juta apa yang anda fikir?

Mereka akan Jaja DAP Tak anti Islam. Lihat peruntukkan diberikan untuk Islam lebih baik daripada UMNO.

Memang tak dinafikan DAP meningkatkan peruntukan kepada KAFA. Tapi tahukan anda bahawa DAP juga meningkat berkali-kali ganda untuk peruntukkan sekolah mubaligh KRISTIAN.

Cuba kita bayangkan 5 SJKC menerima 1.5 juta,19  SAR menerima hanya 1.3 juta pada tahun 2009.

Manakalah 2011 pula sekolah agama rakyat hanya menerima peruntukan sebanyak RM1.8 juta berbanding Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Cina menerima peruntukan sebanyak RM3.8 juta, SJK Tamil (RM1.7 juta) dan Sekolah Mubaligh (RM850,000)

Tapi malangnya blogger PAN mewar-warkan kononnya DAP bukan ANTI-ISLAM. Memang orang Melayu bodoh semenjak penjajah british lagi. Melayu macam PAN @ AMANAH yang buta mata hati.

Anda tahu apa akan terjadi bila IKRAM yang menguasai parti PAN dapat pruntukkan sekolah agama?

Mereka akan jadi kuda DAP untuk mempertahankan apa sahaja yang DAP buat termasuk menolak hukum Hudud dan menolak undi RUU Memperkasa Undang-undang Syariah yang bakal dibahaskan nanti.

Ahli IKRAM akan menguatkan parti PAN @ AMANAH untuk memastikan PAS akan hancur.

Jangan hairan nanti pelajar Islam di sekolah IKRAM akan mendaulatkan DAP sebagai wira!!


Share this article :
 

+ comments + 7 comments

Anonymous
June 9, 2016 at 12:29 PM

DOSA BASAH DAN KERING DI BULAN RAMADAN

Parti-parti Politik hanyalah di antara wasilah berjuang untuk Islam untuk mencari redha Allah. Masing-masing kumpulan bergerak berdasarkan ijtihad sendiri tentang kaedah manakah yang lebih baik berjuang untuk Islam dan menegakkan syariat.

Tak perlulah mendabek dada bahwa orang lain tidak layak berjuang untuk Islam dan hanya kita sahaja yang diredhai Allah.
Yakinlah, hanya Allah yang mengetahui duduk sebenar setiap perkara.

Tiada manusia (kecuali para nabi) yang maksum. Pemimpin-pemimpin semua parti tidak maksum. Pasti ada salah silap dan tidak tepat dalam membuat keputusan politik.

Janganlah kerana benci, marah dan geramnya kepada parti lain kita pula menempah dosa dengan menjaja fitnah, memutarbelit fakta, membuat andaian tanpa asas dan bukti kukuh, tanpa berlaku adil.

Fikirkan apa kesudahan kita jika apa yang kita andaikan, yang kita tohmahkan, yang kita sebarkan merupakan perkara yang sebenarnya palsu atau tidak seperti yang kita sangka?

Sebenarnya tiada dosa basah atau dosa kering. Yang ada hanya dosa mengumpat, menfitnah dan menyebarkannya untuk kepentingan politik. Yang ada ialah dosa tidak berlaku adil terhadap kumpulan lain hanya kerana berlainan fahaman politik.

Semuanya akan dituntut dan dipertannggungjawabkan nanti. Kita yang bakal menanggungnya.

Jika benar kita pejuang Islam yang hendak mendaulatkan syariat, ikutilah perintah Allah di dalam ayat-ayat berikut:

"Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan diminta pertanggungan jawaban." (Al Isra:36)

"Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Al-Maaidah: 8)

"Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu." (Al-Hujurat:6)

Anonymous
June 9, 2016 at 12:30 PM

Orang tolong salah.. Tak tolong pun salah.. Ataupun penulis nak duit tu masuk poket dia? Baru betul camtu?
Maaf, saya berpuasa.

Anonymous
June 9, 2016 at 6:31 PM

tak tolong salah tolong tak betul... semua aku betul org lain salah...kalau ikram tak minta depa bagi kat orang lain juga, lebih baik minta dari dok mengata tak tau hala...

Anonymous
June 9, 2016 at 6:33 PM

jauhnya org kafir kerana akhlak buruk org islam sendiri... apakah mampu kita menjawab depan allah... atau kita jwb Ya Allah aku dah hamput, maki, hentam org kafir itu ini...

Anonymous
June 9, 2016 at 6:40 PM

kalu aku orang PAS, aku pun sanggup keluar parti, perangai org pas dah mcm org UMNO, fitnah org dah jadi halal

June 10, 2016 at 1:42 AM

IKRAM memang pengkhianat geraklan Islam. Tak payah guna ayat Quran engkau lihat kerja engkau dalam PAS sebelum ini

Anonymous
July 12, 2016 at 4:16 PM

bukankah jeff ooi pernah tuduh jim ni adalah teroris sebab dia samakan dengan ji (indonesia). dia tak tarik balik tuduhannya. lepas tu tokong penang tarik chief of staffnya (ya, jeff ooi) ke belakang tirai. masa tu baru nampak jim tunjuk telur sikit (bising2 sikit pasal itulah inilah), tapi masih takut nak hentam jeff ooi. sekarang jim sanggup makan najis tokong penang, ha ha, begitu rendahnya martabat jim.

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger