Kerja Parti PAN Musnahkan PAS, Buat Lari Harta PAS... UMNO Dia Tak Kacau!


Sebelum ini tersebar mengenai kertas kerja IRC/JIM/IKRAM yang ada menjelaskan jika tidak boleh menguasai PAS, mereka akan hancurkan PAS dengan membuat parti baru sebagai alternatif. Tapi ramai orang tak percaya kerana puak-puak IKRAM ni 'nampak macam baik'. Warak, bercakap lembut daripada 'pondan'. Kalau berjalan pijak semut pun tak mati.

Itu tak masuk lagi puasa Isnin dan Khamis. Takkan mereka nak rosakkan Jamaah Islam lain?

Kalau kita dengar kuliah Dr Maza tentang puak Khawarij yang mereka ini zuhud, mereka beribadat sehingga tubuh mereka kurus. Mereka menangis di waktu malam dengan tahajud. Tapi merekalah yang bunuh khalifah Islam, bukan setakat buat lari kerusi. Curi bangunan PAS atau curi ahli PAS. Bunuh Khalifah pun mereka buat!

Dulu puak ini berada dalam PAS, mereka memengang jawatan Setiausaha Agung, Bendahari PAS Pusat, Ketua Penenrangan dan banyak lagi jawatan-jawatan penting dalam PAS.

Apa mereka buat?

Mereka "duplicate" semua gerak kerja parti PAS. Mereka buat Unit AMAL dengan nama ARIF, mereka buat PASTI, Mereka buat Nisa', Mereka buat semua lajnah-lajnah kecuali Majlis Syura Ulama kerana mereka tak nak ada ulama. Mereka nak buat juga lain, tapi oleh kerana tak ada contoh sampai hari ini tak wujud lagi jawatan itu. Tak hairanlah Ustaz Ahmad Awang dan Ghani Shamsuddin 'terkontang-kanting' sekadar pembaca doa dalam majlis atau gambarnya diambil sedang tanpa poster dan pasang bendera untuk hebahan kempen.

Mereka curi idea PAS, mereka curi harta PAS, mereka curi ahli PAS.

Barang wakaf pun mereka curi. Bila seseorang itu wakaf tanah atau bangunan harta itu menjadi harta wakaf bukan milik individu lagi walaupun nama masih tercatat nama si perwakaf mungkin pertukaran geran milik tak dibuat atau belum dibuat. Kita wakaf untuk dapat kerdhaan ALLah. Jadi bukan milik lagi.

Tapi malangnya puak PAN ni bila si pewakaf itu telah bertukar parti kerana ditarik menjadi ahli PAN, mereka anggap harta itu masih harta mereka, jadi dibawa lari bangunan PAS, tanah PAS dengan mendakwa miulik mereka. Di dunia ini mereka menang pasal mahkamah akan nilai apa yang tercatat pada kertas. Tapi diakhirat mereka belum pasti menang!

Mereka boleh bergambar dan bangga kononnya bangunan PAS boleh di tawan dan dirampas. Tapi itu bukan memang di sisi Allah.

Saya cabar pembaca, jika benarlah parti PAN ini tolong bawakan kepada saya satu gambar puak-puak PAN ini bergambar di hadapan bangunan atau permis UMNO yang di tawan mereka.

Mereka bukan nak musuh UMNO tapi mereka lebih suka bermusuh dengan PAS.


Share this article :
 

+ comments + 7 comments

Mat Bi
June 28, 2016 at 8:42 AM

PAS dan Amanah ini saya ibaratkan sebagai pasangan baru bercerai lah. Masih di dalam fasa perli memperli, minta balik harta masing2 dan sebaginya. Pada peringkat ini dua-dua claim merekalah yang betul dan sorang lagi yang salah.

Satu masa nanti, akan sampai fasa dimana masing2 redha dan teruskan hidup masing.

June 28, 2016 at 9:34 AM

Betul2.. sekarang ni dua2 tengah meroyan..

Anonymous
June 28, 2016 at 12:58 PM

TAK SIA - SIA DAPigs "TERNAK" PAN!!!

Memang tak sia-sia DAPigs 'bela' bekas ahli PAS sehingga tertubuhnya sebuah parti baharu yang diberi gelaran PAN ni. Memang berbaloi sangat DAPigs 'Ternak' PAN ni untuk menjadi khadam.

Macam dalam kes isu karfi harbi. PAN yang tidak ada kaitan dengan isu tu pun telah memainkan peranan mereka sebagai 'adik' kepada DAPigs mempertahankan 'Abang Besar' mereka dari digelar sebagai 'kafir harbi'.

Patutlah DAPigs cukup sayangkan PAN lebih dari PKR. Rupa - rupanya peranan PAN ni lebih besar. Asal DAPigs kena serang jer, PAN pasti akan muncul menyelamatkan nyawa 'Abang Besar' mereka.

Menurut kata salah seorang pemimpin PAN, dia tidak terkejut dengan kenyataan Mufti Pahang tersebut, tetapi dia kecewa sebab takde tindakan yang diambil oleh pihak Polis terhadap kenyataan tersebut.

Dalam masa sama, Ahli Parlimen Kuala Terengganu itu turut menyerang bekas partinya dengan mendakwan parti itu sehingga hari ini hanya mendiamkan diri mengenai isu kafir harbi ini.
"Nampak gayanya mufti kerajaan negeri Pahang pimpinan Umno bebas membuat kenyataan walaupun betapa bahaya kenyataan kafir harbi yang membolehkan yang dituduh di hapuskan.
"Nampaknya ahli Pas yang menjadi penasihat kepada Umno juga kebal dari tindakan dengan kenyataan halal darah terhadap lawan mereka. Jadi apa yang hendak dihairankan tindakan mufti dari negeri kerajaan Umno. Bukankah Pas juga menjadi penasihat pada Umno," kata Raja Kamarul.
Amboi! Bukan main lagi Raja Kamarul ni 'backup' Abang Besar dia ye. Siap pakej serang bekas parti lagi. Asal ada masalah jer, PAS juga yang dipersalahkan. Apa dosa PAS dengan dia pun tak tau la.

Tapi apa yang pasti, kenyataan yang dibuat oleh Si Raja Kamarul ni lebih kurang sama je dengan agenda subversif yang dilakukan oleh puak DAPigs tu. Nak menyemai kebencian terhadap Islam.

Yang menimbulkan isu pasal 'Menghalalkan Darah' tu pun dari kalangan puak DAPigs. Diorang yang menjaja isu tu untuk membangkitkan rasa benci dikalangan mereka yang Bukan Islam.

Walhal apa yang disampaikan oleh Mufti Pahang tu hanya sekadar peringatan kepada umat Islam agar berhati - hati dengan agenda subversif DAPigs ni. Diorang ni lebih teruk dari 'Musang Berbulu Ayam'.

Hakikatnya, DAPigs ni hanya berjuang untuk memenuhi kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je. Tak pernah pulak diorang nak membantu mendaulatkan Islam. Setakat bergambar berbuka puasa di Masjid dan bagi buah kurma di bazar Ramadhan tu bukan memperjuangkan Islam namanya!!!

Semut Hitam at Selasa, Jun 28, 2016

Anonymous
June 28, 2016 at 3:28 PM

Comment yg diforwardkan

Sila Copy n Paste Comment ni dan Viralkan



Wahai macai macai PAN, bertaubatlah kamu kerana bersengkongkol dengan Abu Lahab dan Abu Jahal Penang Mari Al Mungkari.


Bagi PAN DAP lebih mulia dari para Mufti dan Para Alim. Jika diletak Imam Malik, Imam Hanafi, Imam Syafie dan Imam Hambal maka PAN akan pilih mengikut Imam DAP.

Itu sebab macai2 PAN maki hamun Mufti Pahang. Sebab apa ? Sesuci manusia adalah DAP dan sehina manusia ialah orang Islam berketurunan melayu berugama Islam.

Jika Syiah yg diwartakan sesat di Selangor percaya kpd Imam ke 12 yg hilang
PAN pula percaya Imam rocket yg tak balik2 dari angkasa lepas tapi menyorok kat Georgetown
Tak percaya tanya Ayatollah Mike Selfie


Sila Viralkan

JEFF HULU BERNAM
KEADILAN REFORM
ONCE A REFORMER ALWAYS A REFORMER

July 2, 2016 at 4:35 AM

bukan bercerai ..
tapi askar yg khianati panglima ..
bawa lari pengikut dan senjata ..
mula nk perang sangat..
nmpk tak larat, ajak gencatan senjata ..

July 4, 2016 at 12:03 AM

Kpd yg menuduhlah akan kembalinya segala tuduhan..
Kefahaman politik yg cetek mengaibkan maruah diri sendiri dan merendahkan mertabat agama Islam.

July 4, 2016 at 12:03 AM

Kpd yg menuduhlah akan kembalinya segala tuduhan..
Kefahaman politik yg cetek mengaibkan maruah diri sendiri dan merendahkan mertabat agama Islam.

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger