PAN Hanya berpontesi Jika Dibantu Pakatan Harapan - Hisomuddin Bakar



Pengarah Eksekutif Ilham Centre, Hisomuddin Bakar juga berkata parti PAN ada potensi, sekiranya  disokong oleh rakan-rakan dalam Pakatan Harapan dalam forum dengan PSM mengenai masa depan Pembangkang untuk PRU-14 di mana dalam forum berkenaan parti PAN menjadi serangan hebat daripada ahli Jawatankuasa Kerja Pusat PSM, S Arutchelvan.

Hisomuddin memetik kempen parti yang baru ditubuhkan itu di kedua-dua PRK, yang menerima banyak bantuan dari DAP di Sungai Besar dan Kuala Kangsar.


Kempen tersebut, katanya, masih ada kelemahannya, tetapi lebih lebih baik daripada apa yang berlaku semasa pilihan raya negeri Sarawak, di mana setiap parti pembangkang seolah-olah berkempen secara bersendirian.

Saya setuju dengan Hisomuddin, memang ada dua situasi di Sarawak dan Di 2 PRK kerana di Sarawak DAP bertanding di situ dan jentara pilihanraya DAP terpaksa bekerja dibanyak tempat maka tak mungkin DAP akan bantu PAN.

Manakala di Kuala Kangsar dan Sungai Besar, DAP tak bertanding jadi tak hairanlah DAP bekerja dan semua jenteranya akan berkumpul sepnuhnya hampir 100% membantu parti PAN.

Cuba bayangkan kalau PRU-14 nanti adakah DAP akan berikan bantuan sepenuhnya atau akan jadi seperti di Sarawak, masing-masing dengan kerja masing.

Semasa itu adalah parti PAN mampu untuk menjadi seperti di Kuala Kangsar dan Sungai Besar?

Itu tak termasuk lagi jentera parti PAN yang ada di Kuala Kangsar dan Sungai Besar datang daripada seluruh Malaysia. Tapi jika PRU-14 nanti masing-masing ada kawasan masing-masing. Takkan Mat Sabu nak pergi ke Kuala Kangsar melainkan sekali lagi Mat Sabu tak layak bertanding seperti di Kuala Selangor.

Begitu juga dengan Salahuddin Ayub takkan dia nak tinggalkan Johor.

Habis siapa lagi yang tinggal?

Adakah PAN mampu mempunyai pekerja parti untuk PRU-14 nanti. Cukup ke bilangan PARCAnya, Cukup ke polling agent dan counting Agentnya??

Saya rasa masa itu puak-puak PAN akan kenal langit tinggi dan rendah. Masa itu Khalid Samad tak lagi berani nak jumpa microfon.

Seperti kata Hisomuddin PAN akan berjaya jika ada bantuan. Jika Boss besarnya DAP pun sibuk dengan hal diri sendiri, maka PAN akan terbungkus....



Share this article :
 

+ comments + 1 comments

Anonymous
June 29, 2016 at 11:20 AM

Menang kalah PAN tak penting. Yg Penting DAP tercinta bahagia. Itulah naluri kuda kepang PAN Imayam

Mari baca apa Semut Hitam Tulis

PAN NI HANYA SEKADAR "ABDI DAPigs"!!!

Sudah terang lagi bersuluh yang Parti Amanah negara (PAN) ini sebenarnya khadam kepada DAPigs. Bukan setakat khadam je, tapi macai, orang suruhan, hamba, dan macam-macam lagi la.

Tapi apa yang peliknya, setelah macam-macam dikritik dan digelar sebagai boneka kepada DAPigs, walaupun PAN berada dalam komponen Pakatan Harapan. Namun dorang tetap menafikan perkara tersebut.

Calon PAN untuk Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Kuala Kangsar, Ahmad Termizi Ramli ketika menyampaikan ceramah PAN yang dianjurkan oleh DAPigs di Taman Jerlun di Kuala Kangsar lewat Selasa lalu...

Saintis nuklear pro-Lynas itu berkata, kononnya dirinya dipilih menjadi calon bukanlah disebabkan PAN sebenarnya sudah menjadi khadam kepada parti cauvinis kaum Cina tersebut. Tetapi dia dipilih adalah bagi membantu rakyat disitu.
“Saya tiada apa-apa kepentingan dari segi kehidupan sebagai profesor pencen pun sudah cukup. Namun saya ingin balas balik ‘duit poket’ rakyat dengan menjadi khadam kepada penduduk di Kuala Kangsar ini,” katanya.
Dalam erti kata lainnya, Profesor Pro penyokong Lynas ni mengaku yang dia selama hari ini menyara hidup dengan 'Makan' hasil dari 'Duit Poket' rakyat. Itu pun dia masih tak rasa bersalah lagi ke?

Apa yang meghairankan, kalau benar PAN bukan hamba kepada DAPigs, habis kenapa gerak kerja kempen Pilihan Raya Kecil di kedua - dua kawasan Parlimen dikawal ketat oleh DAPigs?

Menurut laporan yang disiarkan melalui laman portal Utaranews, boleh dikatakan semua program ceramah yang diadakan sepanjang PRK Parlimen Kuala Kangsar dikawal selia oleh DAPigs.
"Yang paling kelakarnya, semua program ceramah telah diaturkan oleh DAPigs dan program ceramah dihadiri Ahmad Termizi turut diatur khas oleh jentera DAPigs sendiri dengan penasihat parti itu, Lim Kit Siang. Sudah tu ramai pulak geng DAP yang sibuk nak berucap, padahal calon PAN yang nak bertanding". - lapor laman portal tersebut.
Nampak sangat yang PAN tu "Kowtow" kepada semua perancangan yang telah diatur oleh DAPigs yang turut dianggap sebagai 'Abang Besar' mereka dalam Pakatan Haprak tu tanpa sebarang bantahan.

Malah, petugas media yang beragama Islam juga ‘dipaksa’ untuk bertugas lebih awal dan ada yang tak sempat nak berbuka puasa dan solat Maghrib. Rayuan supaya jadual ceramah itu dilewatkan pun tidak diendahkan. Urus setia PAN pulak mampu tengok je.

Nampak sangat yang PAN memang khadam DAPigs sebab dorang tak mampu nak atur program sendiri sehingga terpaksa mengiyakan sahaja apa yang dilakukan DAPigs. Itu baru jadi calon, nanti kalau dah menang macam mana pulak?

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger