Apa PAN boleh dapat Dengan Buat kerja bodoh ini?


Bersih 5 diadakah atas dasar membuat 5 tuntutan iaitu Pilihan Raya Bersih, Kerajaan Bersih, Perkukuhkan demokrasi parlimen, hak membantah dan memperkasakan Sabah dan Sarawak.

PAS tidak menyertai Bersih bermula daripada Bersih4 setelah wujud perubahan pada jawatankuasa Bersih dimana wujud orang yang berkepentingan didalamnya memainkan agenda lain daripada Bersih asal.

Bersih4 gagal kerana mereka bukan menuntut tuntuan yang sedia ada tetapi memainkan politik sentimen, persepsi dan perkauman. Tidak hairanlah gambar pimpinan PAS menjadi mangsa dalam perhimpunan berkenaan sedangkan tujuan utama adalah untuk menyatakan ketidakpuashatian terhadap kerajaan dan SPR dalam melaksanakan tanggungjawab terhadap rakyat.

mengambil pengajaran daripada Bersih4, jawatankuasa Bersih5 telah mengariskan beberapa panduan antara lain perserta tidak dibenarkan untuk membawa bendera parti selain daripada mengelakkan membuat provokasi kepada kerajaan dan pembangkang. Nampak ini suatu yang baik.

Malangnya parti PAN telah mencemarkan himpunan Bersih5 dengan membawa bendera PAS untuk dihina dalam himpunan tersebut.

Usaha sebahagian daripada pimpinan Pakatan Harapan untuk menghubung jalin hubungan sesama pembangkang bagi tujuan menjatuhkan BN makin sukar kerana perbuatan 'bodoh' sesetengah pimpinan parti PAN ini.

Apa yang PAN dapat dengan menghina bendera PAS?

Adakah ahli dan penyokongnya akan meningkat dan PAN dilihat suatu parti yang hebat? Tindakan bodoh dan emosi mereka tidak akan kemana-mana hanya menunggu masa untuk rakyat bukti dimana duduknya pimpinan yang tidak ada prinsip perjuangan.



Share this article :
 

+ comments + 2 comments

Anonymous
November 20, 2016 at 12:17 PM

"Dan org org (mukmin yg sempurna imannya) yg menghindari dr perkara yg sia sia," 23:3.

"Dan (hamba ArRahman yg dikasihiNya itu) org org yg menjauhi perkara perkara yg terlarang, dan bila menemui perkara perkara yg sia sia menghindari dgn sebaik baiknya." 25:72.

Najib masih PM.
Kena tunggu PRU 14 jugak utk singkirkan Najib.

Anonymous
December 6, 2016 at 9:31 PM

Pan memang suka buat kerja yg tak memberi faedah. Sekadar nak lepas nafsu dendam je. Mikrofon pun baling masa ceramah...lucu dan loya.

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger