Bila PAS-UMNO Bersama Untuk RUU 355 nak UG, Bagaimana Dengan DAP, MCA & GERAKAN?


Kawan-kawan saya dikalangan parti PAN dan IKRAM, mereka ini walaupun lulusan universiti tetapi cara berfikir mereka bodoh. Kerana ta'asub mereka tidak dapat berfikir secara rasional. Hujah mereka pun dangkal sama macam budak-budak tak sekolah.

Mereka ini membuat tuduhan kononya kerjasama PAS-UMNO dalam isu RUU 355 dengan momokan kononnya PAS dan UMNO nak UG. Kata mereka lagi ini semua pakatan PAS-UMNO untuk PRU-14.

Adakah kerana PAS mendapat kerjasama dari Kerajaan Pusat dalam membawa usul persendirian bagi meminda akta 355 ini maka kita katakan bahawa PAS-UMNO nak UG.

Saya tanya mereka kerjasama DAP, MCA & GERAKAN dalam menentang usul bertujuan memperkasa mahkamah syariah ini adakah satu UNITY BARU FOR MALAYSIAN-MALAYSIAN?

Kenapa orang yang digelar profesional mudah sangat membuat andaian dan kesimpulan tanpa sebarang maklumat yang sah serta jitu. Mana perginya ilmu yang dipelajari supaya akal berfikiran waras?

Saya cakap kepada kawan-kawan PAN/IKRAM buang sahaja sijil universiti awak ke laut. Buat malu buat tesis tapi bodoh menghadapi isu semasa yang orang kampung pun boleh berfikir dengan jelas.

Saya cakap baik lagi pak cik di kampung saya, walaupun tak bersekolah tapi dia boleh berfikir dengan waras dalam isu kepentingan Islam.


Saya kata lagi jangan sampai isu tentang kepentingan Islam pun kita menjadi celaru takut nanti Allah akan tarik keberkatan daripada diri kita sehingga kita semakin hari semakin sesat dan menentang perjuangan Islam sedangkan sebelum ini kita sudah berada pada landasan perjuangan yang benar.


Share this article :
 

+ comments + 1 comments

Anonymous
November 29, 2016 at 5:07 PM

Setuju..

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger