Kerana Wartawan Putar Belit Berita Ramai Facebooker, Group Whatsapp dll Jadi Bodoh dengan komen emosi



Malaysiakini hari ini menyiarkan berita, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini memberitahu, partinya itu tidak memberi sokongan kepada Umno secara 'bulat-bulat'.

Penulisan wartawan ini mungkin berdasarkan petikan kata-kata Presiden PAS "Ada tempat kita sokong ada tempat tak sokong, bukan bulat-bulat"

Mengikut pemahami biasa dan bagi mereka yang biasa dengan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang konsisten dalam kenyataan semenjak daripada dulu lagi mengenai sikap dengan UMNO dimana PAS bukan membangkang membabi buta, jika ada perkara baik diusulkan oleh UMNO akan dipersetujui. Apakah itu salah?? Pelajar sekolah pun tahu.

Aku rasa wartawan Malaysiakini, walaupun dilahir di Malaysia tetapi Bahasa Malaysianya agak sangat teruk. Bangla baru datang 3 bulan sudah mahir Bahasa Melayu.

Tak hairan jika dibandingkan tajuk berita tersebut

Malaysiakini -- Hadi: PAS sokong UMNO tapi bukan bulat-bulat
Sinar Harian -- Hadi: PAS tak sokong Pakatan Harapan Bulat-bulat

Sikap PAS dalam menentang kezaliman dan mewujudkan masyarakat yang harmoni dengan memberikan sokongan kepada perkara yang baik adalah suatu yang sangat menarik dalam misi politik SEJAHTERA bukan membabi buta menentang kerajaan tanpa mengambilkira kebaikan bersama.

Apa yang peliknya facebooker yang disebut Pakatan Harapan membuat komen bodoh tanpa usul periksa maklumat yang diterima. Mereka jadi emosi dengan mengutuk PAS sedangkan dia bodoh memahami isu sebenar dan maklumat yang betul. Mereka ini lemah Bahasa Melayu, kurang maklumat tak membaca dengan kefahaman yang jitu.

Manusia yang bodoh maklumat selalunya menjadi mangsa oleh pimpinan yang jahat dan zalim.

Sebelum saya menghabiskan komentar saya kali ini, suka saya membawa cerita kisah seorang anak yang bekerja di Kuala Lumpur dihubungi telefon oleh ibunya untuk meminta dia pulang ke kampung.

Dia menjawab ibu saya sibuk tak boleh pulang.

Ibunya terus menjawab "Engkau tak payah pulang-pulang tinggal di KL selama-lamanya"
Petang itu anaknya terus beli tiket bas untuk pulang ke kampung. Anak memahami maksud disebalik kata-kata ibunya. DIA ADALAH JENIS YANG FAHAM

Tapi kalau facebooker Pakatan Harapan yang bodoh selalu komen jahat kepada PAS akan berkata "Baiklah ibu saya akan tinggal di KL ibu sangat memahami kesibukkan saya"

Wartawan Malaysiakini dan facebooker PH yang bodoh sebenarnya mereka ini lemah memahami BAHASA MELAYU dan larasnya,



Share this article :
 

+ comments + 3 comments

Anonymous
November 15, 2016 at 9:33 AM

PAN pula bulat2 adalah Khadam DAP. DAP pula adalah parti rasis dan cauvanis dan sering menyerang Islam.

Zaman di madinah dulu Abdullah bin Ubay terkenal dgn Spinmaster. Sekarang PAN dan Macai2 ( Macai adalah Khadam kepada Khadam) seperti Greenpork, Meloyawaves, Kedutlanie, Addindong.......... memang tengah spin. Laju habaq hang dia spin. Lagi laju dari kipas padi

Anonymous
November 15, 2016 at 9:43 AM

Bukan semua anak2 mempunyai ibu yg sama

Anonymous
December 6, 2016 at 9:37 PM

Tak heran dgn perangai buruk Pan. Tengoklah siapa nakhodanya...teringat kisah di hotel perdana kota bharu tahun 90-an dulu...faham2 la........

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger