ARIF parti PAN gagal Pada Perhimpunan Bersih 5


PAN bukan sahaja membawa lari kerusi PAS, malah bangunan, perkakas dan harta benda PAS semuanya dikebas kononnya atas milik individu sedangkan mereka tahu apabila wakaf dibuat walaupun nama pemilik tidak ditukar sudah bukan lagi menjadi hak milik individu berkenaan.

Mereka bukan sahaja menyeleweng daripada hukum agama, malah mereka sewenang-wenangnya menukar hukum Allah dengan pendapat mereka sendiri atas nama kebebasan dan hak mutlak melalui undang-undang dunia.

Satu lagi perangai buruk dan jahat puak-puak PAN yang lari daripada PAS akibat kekecewaan ditolak oleh ahli-ahli muktamar dalam pemilihan kepimpinan PAS ialah mereka membawa lari semua dokumen PAS yang mengandungi strategi dan perjuangan PAS. Organasasi PAS pula ditiru daripada kertas-kertas dokumen dan pelan strategik PAS yang dibawa lari itu.

Maka wujudlah semua organasasi seperti PAS kononnya PAN nak ganti PAS atas tujuan nak dapatkan kerusi PAS bagi mewakili Pakatan Harapan. Allah laknat kerja jahat mereka kini mereka tersempit dengan apa yang mereka khianati daripada perjuangan menengakkan Islam di bumi Malaysia.

ARIF adalah klon unit UNIT AMAL kerana mereka telah mengambil semua dokumen staregik pelan jangka panjang UNIT AMAL PAS sehingga 2020.

PAN pengkhianat ini telah membuat ARIF.

Tapi malangnya, ARIF hanya sekadar sebuah persatuan seperti persatuan Pengakap atau Pandu Puteri sahaja.

Aku tak nampakpun gerak kerja ARIF yang boleh dibanggakan di perhimpunan Bersih5. Yang ada hanyalah baju unggu kumpulan tajaan DAP yang lebih macam urusetia sukaneka sahaja. Adakah ini mampu mempertahankan ahli perhimpunan daripada polis dan provokasi BN. Nasib agak baik tiada pertembungan sebagaimana Bersih sebelum ini yang mana unit amal ternyata terserlah dengan kemampuannya mengawal selia perhimpunan besar.


Timbul persoalan dimana perginya ARIF, baru ungu diliputi jaket oren? Kalau sesiapa ada gambar mereka bertugas dnegan baik boleh tujukkan kepada saya, nanti saya akan masukkan dalam artikel ini.

Aku tak hairan kalau Keselamatan Bersih5 menggunakan warna ungu kerana warna ini adalah warna yang pernah digunakan oleh Pasukan Peronda Sukarelawan  (PPS) di Pulau Pinang yang dibiayai oleh DAP.

Kita tak lupa Ogos 2014 Lebih 200 ahli Pasukan Peronda Sukarela (PPS) ditahan sepasukan anggota polis ketika sedang menyertai perarakan Sambutan Hari Kebangsaan Peringkat Negeri di Padang Kota kerana menyalahi undang-undang Polis Malaysia kerana mengambil hak dan tugas-tugas polis.

Oleh kerana Unit Amal PAS akan membantu Bersih5 kali ini, DAP mengambil inisaiatif mengeluarkan belanja untuk menubuhkan Pasukan Keselamatannya sendiri.

Yang timbul persoalan kenapa DAP tak percaya kepada ARIF dan berikan tugas kepada ARIF sebagaimana DAP percaya kepada Unit AMAL PAS mampu pertahanan orang Cina ketika diprovokasi oleh BN dan malah membantu Cina dalam kes serangan gas pemedih mata.




Unit Amal bekerja kerana Allah mereka dilatih oleh kepimpinan ulama yang menolak sifat kebencian, mencari kedudukan dan nama. Mereka hanya mementing perjuangan menegakkan agama Allah.




Share this article :
 

+ comments + 1 comments

Anonymous
December 6, 2016 at 9:27 PM

Pan nak tiru unit amal kunun. Mana boleh nak banding buat kerja kerana Allah dgn buat kerja kerana manusia.Lihatlah ketua Pan tu...dulu dlm dok ceramah Islam..Islam pun blh buat hal dgn isteri org. Tak percayalah org macam tu.

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger