Engkau Orang Agak Parti Pan Konvensyen Sambil Tidur atau Sambil Main Gajet?


Saya dah menulis satu artikel "Konvensyen PAN Selangor Tak Bermaya & Gagal". Ada puak-puak PAN dan IKRAM yang membaca artikel berkenaan mencemuh dan maki hamun saya pada komen di bawah artikel yang saya buka tanpa sekatan. Tujuannya mahu satu maklumbalas dan hujah yang bernas seperti yang saya menyatakan sebelum ini hujah saya tak semestinya 100% betul dan benar.

Saya tak berhasrat nak sambung hujah kelesuan konvensyen PAN Selangor. Tapi semalam saya mendapat forward dalam whatsapp daripada akhbar penyokong PAN yang menulis kononnya PAS bercinta dan nak kembali kepada PAKATAN. Yang menyebut perkara ini Anuar Tahir dan mendapat riaksi tepukan daripada perwakilan.


Saya tak pasti Anuar Tahir ada 'amnesia' atau tidak tetapi tapi biasa yang bercakap merapu ada kemungkinan besar kena penyakit tersebut.

Kenapa saya kata merapu?

Puak-puak PAN dan IKRAM kata PAS nak bergabung dengan UMNO. Dia orang kata mereka keluar parti PAS menubuhkan PAN kerana PAS nak bergabung dengan UMNO. Si Phahrorazi yang kini tersisih pun pernah berkata dia buat PASMA kerana tak nak PAS-UMNO bergabung. Jika tiada gabungan dalam masa setahun dia nak balik semula kepada PAS. Masa setahun dah berlalu dia pun menghilang diri.

RUU 355 pun dia orang kata ada itu bibit-bibit PAS - UMNO nak bergabung. Si Husam kini kuasa 15 pun dalam banyak ceramahnya menyebar fitnah kononnya Presiden PAS ditawar jawatan Menteri atau penasihat bertaraf Menteri bila PAS-UMNO bergabung.

Saya tak boleh terfikir, bila masuk Konvesyen dia orang kata PAS bercinta nak join Pakatan Harapan. Join tu maknanya nak gabunglah wahai puak PAN dan IKRAM. Nak gabung dengan HARAPAN maknanya tak nak gabung dengan UMNO wahai para profesional PAN dan IKRAM.

Engkau orang fikir macam mana?

Oleh kerana dah lewat, saya tak nak panjangkan tulisan ini. Rasanya dia orang ni 'mabuk' atau tertidur semasa konvesyen, pasal tu cakapnya merapu macam orang tak betul. Manakala perwakilan pula tak tahu apa Anuar Tahir cakap kerana asyik mengadap smartphone sedang menembak 'pankemon' kebetulan banyak sangat ada atas pentas.







Share this article :
 

+ comments + 4 comments

Anonymous
November 30, 2016 at 2:15 PM

Syok geng pro coment mcm jebon... semua majlis depa merapu...

November 30, 2016 at 3:48 PM

hairan saya dengan ahli2 amanah, bila haji hadi berbaik dgn najib mereka marah, meraka fitnah macam2 pada haji hadi... kalau mat sabu yang dulu berapi marah memaki tun mahadhir boleh duduk berbaik dan bersama sekarang tak mustahil nanti apabila pencen najib jadi PM, najib join bersih, maka terhapuslah dosa dosa najib dan masa tu najib akan di angkat hero oleh PH... amanah ni apa tuajuan pun tak pasti wujudnya...
satu lagi pada ahli amanah, dulu kamu join bersih salah satu tujuannya menentang pemimpin yang salah guna kuasa untuk kepentingan diri, tapi masa lim guang eng masuk dalam himpunan bersih, kenapa kamu amanah tak menentang dia, kamu sanggup bepanas mendengar ucapan lim guang eng.. Dia juga menyalah gunakan kedudukkan dia sebagai penjawat awam

Anonymous
November 30, 2016 at 7:49 PM

Pan tak ada hala tuju yg jelas. Sekadar jdi terompah Dap utk serang Pas. Bukan nak lawan umno/bn sangat pun. Tengoklah siapa bosnya. Org yg pernah buat hal dgn isteri org tahun 90-an dulu.

Anonymous
December 16, 2016 at 4:11 PM

Anuar Tahir ni memang layak masuk PANda pun SEBAB DIA LALANG...x dak hala tuju...dulu masuk PKR..lps tu masuk PAS....hadoi la

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger