Rupanya Husam Lebih Hebat & Laju Daripada Najib!


Menteri Pengangkutan Malaysia, Datuk Seri Liow Tiong Lai, berkata beliau akan cuba bersama Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mendapatkan pinjaman mudah daripada China bagi projek Hubungan Rel Pantai Timur RM55 ($18.3 bilion), semasa lawatan mereka ke Beijing.

Beberapa hari lalu Bernama menyiarkan info grafik tentang projek berkenaan.


Keretapi ini dijangka akan siap sepenuhnya pada 2022, dua tahun selepas Wawasan 2020.

Tahun 2012, Husam Musa semasa menjadi Exco telah menghabiskan banyak duit kerajaan Negeri dalam menyiapkan rangka dan pelan cadangan mengenai keretapi laju ini. Ya 1 jam akan sampai ke Kuala Lumpur. (Aku rasa duit tu dibuat perkara lain - ini tomohan sahaja jangan percaya)

Dalam akhbar Suara Keadilan, 18 September 2012 Husam berkata beberapa pihak dihubungi berkenaan projek ini. Entah berapa juta Husam Musa habiskan untuk rangka projek ini saya tak pasti. Kalau projek MediaTV Kelantan Husam Musa belanja 4 juta bersama Kicdefella, yang ini mungkin lebih lagi.

Projek itu senyap sunyi tak dengar apa berita. Tok Guru Nik Abdul Aziz, Exco lain Kelantan, Pimpinan PAS Kelantan dan rakyat Kelantan terutama penyokong PAS terpedaya dengan 'KEHEBATAN HUSAM MUSA KUASA 10 ini.

Setelah lama senyap tiba-tiba Najib nak bina keretapi juga tapi taklah laju macam Husam Musa 1 Jam aje.

Ramai orang berkata MESTI Najib dapat idea daripada Husam Musa Kuasa 10 yang hebat yang bakal menjadi Menteri Besar Kelantan setelah parti PAN membantu UMNO menjatuhkan PAS Kelantan nanti.


Share this article :
 

Post a Comment

Blog Archive

 
Copyright © 2011. Hassan Omar - All Rights Reserved

Distributed By Free Blogger Templates | Lyrics | Songs.pk | Download Ringtones | HD Wallpapers For Mobile

Proudly powered by Blogger